Recenzie: Pirații din Caraibe – Răzbunarea lui Salazar

3

Seria Pirații din Caraibe revine cu cea de-a cincea ecranizare: Răzbunarea lui Salazar. Am așteptat filmul, vă recunosc, am urmărit seria cu interes de-a lungul timpului și nu aveam cum să săr peste partea a cincea. Filmul vrea să ne arate că timpul a trecut, astfel personajele principale sunt chiar odraslele celor de dinainte, și desigur, Jack Sparrow (pronunțat cu accent spaniol – veți vedea și de ce). Zic să trecem la recenzia propriu-zisă și să nu mai pierdem timpul.

După o revedere sfâșietoare dintre Will Turner (Orlando Bloom) și fiul acestuia Henry (Brenton Thwaites), filmul începe într-o notă extrem de umoristică aș putea spune, cu Jack Sparrow (Johnny Depp) jefuind o bancă împreună cu echipajul său. Nu numai că a început cu mult umor, dar vă pot garanta că a continuat în același stil. Până și antagonistul inspiră haz prin felul în care este construit.

1

Înainte de toată tărășenia cu furatul băncii (clădirea la propriu), tânărul Henry, aflat pe o  corabie în flota britanică, va trăi cel mai șocant moment din viața lui. Se făcea că ambarcațiunea britanică urmărea un vas de pirați. Aceștia, vrând să scape, intră în ceea ce se numea Triunghiul Morții, un loc blestemat din care se spunea că cine intră, nu mai iese niciodată. Deși Henry, cunoscător al blestemelor mării, a încercat să-l avertizeze pe căpitan, acesta decide să îi urmeze pe pirați în această zonă crepusculară.

2

Ce s-a întamplat acolo? Mai bine vedeți cu ochii voștri, dar pot să vă spun că morții nu pot spune povești. Henry va fi singurul supraviețuitor, lăsat în viață de nemilosul căpitan Salazar (Javier Bardem), pentru a spune povestea mai departe. Se pare că acest Salazar prinsese ură pe Jack Sparrow, însă un blestem îl ținea captiv de lumina zilei. Secretul eliberării lui era însuși Jack, însă veți vedea în ce fel.

6

După acest eveniment traumatizant, Henry, întors pe uscat, se va întâlni cu Carina (Kaya Scodelario), un astrolog ce dorea să descifreze Harta pe Care Nimeni Nu o Poate Citi, cea care se presupunea că duce la Tridentul lui Poseidon și care avea puterea să rupă toate blestemele mării. Ca să vă faceți o idee, Henry dorea să rupă blestemul tatălui său, Carina dorea să descifreze această hartă pentru tatăl ei, iar Jack, ei bine Jack trebuia să scape de furia lui Salazar, iar Tridentul ar fi putut fi ultima lui șansă. Cum a scăpat Salazar? Ei bine, pe asta o veți afla mergând la film, la fel și dacă va scăpa Jack de răzbunarea acestuia, sau dacă vor găsi Tridentul și vor rupe blestemele.

5

Filmul are o notă pozitivă și transmite bunădispoziție. Are umor și transmite o stare de bine. Despre Johnny Depp nu aș avea ce să comentez, joacă exemplat ca întotdeauna, cei doi tineri se încadrează în universul Piraților din Caraibe și ne duc puțin cu gândul la Orlando Bloom și Keira Knightley. Antagonistul, furiosul căpitan Salazar, spaima tuturor piraților, are și el o notă umoristică prin felul de a fi. Este un fel de paradox, ar trebui să te înspăimânte, dar, din contră, te amuză.Javier Bardem joacă oricum foarte bine. În concluzie, eu vă recomand să vedeți acest film, mai ales dacă sunteți fan al seriei. Vă veți relaxa și amuza copios.

4

Filmul are premiera pe 26 mai și este distribuit de Forum Film.