Recenzie: Frumoasa și Bestia (Beauty and the Beast)

2

O adaptare a poveștii clasice Frumoasa și Bestia, pe ton de muzică, asta ne este propus în 2017 și eu cred că a reușit să impresioneze. Drept vorbind, când am mers la vizionare am fost luat prin surprindere, nu mă așteptam să fie musical. Aș zice că este un bun argument pentru a face o adaptare pentru o poveste devenită clasică. Mie unul mi-a plăcut și o să vă spun mai multe în recenzia ce urmează.

Acum, povestea în sine cred că o cunoaște toată lumea sau măcar aproape toată lumea. Belle (Emma Watson), fata cu nume predestinat, trăia într-un mic sat din Franța, un sat aproape uitat de lume. Era o comunitate mică, cu o mentalitate învechită, îngustă și fără viziune. Belle era singura mai specială dintre toți. Îi plăcea să citească, era mereu fericită și cu zâmbetul pe buze și nimic nu îi putea strica buna dispoziție. Mă rog, aproape nimic, căci mai exista Gaston (Luke Evans), cel care plănuia să o ia de soție cât mai curând.

1

Datorită felului ei de a fi, Belle era judecată de oameni. Aceștia credeau despre ideile ei că nu sunt bine-venite și o priveau cu dispreț. Desigur, Gaston avea ochi numai pentru ea, sau  măcar atunci când nu se privea în oglindă. Gaston luptase în război, era un om falnic, mândru și extrem de narcisist. Scopul lui era să se căsătorească cu cea mai frumoasă femeie, asta pentru  că așa i se cuvenea și nu neaparată pentru sentimente.

Într-una din zile, tatăl lui Belle pleacă la târg așa cum adesea obișnuia. Numai că de această dată se rătăcește prin pădure și ajunge la un mare castel, de-o grandoare de care ochii lui nu mai văzuse până atunci. Dar pe cât de fabulos era acest castel, pe atât era de trist și părăsit. Totul era prăfuit și dădea un aer de vremuri apuse.

3

După ce inspectează sfios câteva încăperi, tatăl lui Belle are onoarea de a vorbi cu o ceașcă de ceai. Da, mare i-a fost mirarea, atât de mare încât a luat-o la goană cât ai zice pește. Până să iasă din castel, însă, a oprit să ia un trandafir pentru Belle. Atât i-a trebuit, căci atunci își face apariția Bestia (Dan Stevens), care avea să-l închidă pentru hoție. Belle va pleca în căutarea tatălui ei, iar cu ajutorul calului Philippe îl va găsi. Atunci face cunoștință pentru prima dată cu Bestia și alege să se sacrifice pentru tatăl ei. Despre blestem și ruperea lui cred că știți deja, dar dacă nu, vă invit să aflați mergând la cinema.

4

Adaptarea din 2017 a celebrei animații Frumoasa și Bestia atunci un element de noutate ce cred că va atrage destul de mult: musical. Mare parte a monologurilor, dar și interacțiunilor dintre personaje sunt cântate, creându-se astfel adevărate momente artistice. Eu zic că merită să vedeți acest film pentru aceste scene pline de viață (e.g. momentul cinei prezentat de Lumière), dar și pentru a revedea o poveste clasică. În plus, proiecția este în format 3D și are câteva scene care chiar interacțiunează cu tine, cel de pe scaunul din sală (am avut tendința de câteva ori să mă feresc sau să închid ochii). Vizionare plăcută!

5

Filmul are premiera pe 17 martie și este distribuit de Forum Film.