Recenzie: Logan

1

În cazul în care nu v-ați prins deja, da, este vorba despre un film X-Men, unul extrem de special de altfel. Nu am văzut niciun trailer până să merg la vizionare și pot să vă spun că nu m-am așteptat la acest subiect al filmului. Deopotrivă încântător, dar și trist, Logan ne spune o ultimă poveste a X-Men. Mai multe detalii vă spun în recenzia ce urmează.

Filmul ni-l prezintă pe Logan (Hugh Jackman) sub o altă identitate, ca șofer de limuzină. Aparent ascundea faptul că este mutant și încerca să strângă bani pentru ceva. De ascuns, vă spun eu de ce o făcea – toti oamenii credeau că mutanții nu mai există, că au dispărut cu ceva timp în urmă. Drept vorbind, nu se mai născuse un mutant de ani buni, iar cei rămași pieriseră. Acum desigur, mai existau vreo doi trei, Logan fiind unul dintre ei.

2

La prima vedere observăm că Logan nu mai era chiar cel de altă dată. Era mereu slăbit și părea că are dureri groaznice mai tot timpul. În scurt timp aflăm că strângea bani pentru a cumpăra o barcă, Sunseeker, pentru el și nimeni altul decât Charles Xavier (Patrick Stewart). Charles arăta mai rău decât Logan din toate punctele de vedere. Avea privirea încețoșată, pielea zbârcită și suferea de amnezie. Era ascuns de ochii lumii, închis într-o cisternă abandonată la sud de graniță și aproape că nu-l mai recunoștea nici pe Logan.

Vedeți voi, planul era simplu. Logan avea să strângă banii pentru barca Sunseeker, iar apoi cei doi ar fi trăit pe mare. Destul de simplu și cam ca „la pensie” așa dacă mă întrebați pe mine. Cu toate acestea, din păcate se întâmplă ceva. O femeie de origine mexicană îl găsește pe Logan și îl recunoaște. Îl numește chiar Wolverine și îi cere cu disperare ajutorul. Era însoțită de o fetiță, Laura (Dafne Keen), o fetiță extrem de specială. Mai multe despre ea, dar și despre cei care erau pe urmele ei veți afla mergând la cinema.

3

Filmul mi-a plăcut extraordinar de mult. Nu mă așteptam la un asemenea subiect abordat, dar cred că ideea a fost foarte bine pusă în scenă. Logan și Charles, ambii ajunși la capătul puterilor, ne vor încânta încă o dată. Ideea aceasta de bătrânețe, de slăbiciune, este potențată și scoasă în evidență foarte mult. S-a pus accentul foarte bine acolo unde era nevoie pentru a transmite mesajul. Scena de final de asemenea, marchează sfârșitul unei generații. Despre cei doi titani, Hugh Jackman și Patrick Steward, nu mai vorbesc, au fost dedicați și foarte expresivi. Aș vrea însă să vă spun despre Dafne Keen, fetița care i-a dat ceva de furcă mărețului Wolverine.  Vom mai auzi de ea în universul X-Men, cu siguranță. În concluzie, Logan este un must see pentru orice fan al consacratei serii.

4

Filmul are premiera pe 03 martie și este distribuit de Odeon Film.