Recenzie: Copacul cu povești (A Monster Calls)

A MONSTER CALLS

După ceva vreme am ajuns în această seară să văd un film. Este vorba despre Copacul cu povești și ne prezintă, într-un mod inedit, un moment de cumpănă din viața unui băiețel. Da, pot să zic că mi-a plăcut și că nu mă așteptam să fie un astfel de film. Mai multe vă spun în recenzia ce urmează.

Conor (Lewis MacDougall), personajul nostru principal, locuia împreună cu mama lui (Felicity Jones). Aceasta era grav bolnavă, dar îl încuraja mereu pe băiețelui ei drag spunându-i că totul va fi bine. Iar Conor credea și aștepta ziua în care mama lui avea să se facă bine. Drept vorbind, avea o viață extrem de tristă: tatăl său îi părăsise și se mutase în America, copii la școală îl luau peste picior și chiar îl băteau zdravăn, iar cel mai rău era să o vadă pe mama lui slăbită de puteri.

1

Într-una din nopți, la ora 12:07 fix, ceva extrem de ciudat se întâmplă. Toate obiectele din cameră o iau razna, iar în scurt timp falnicul copac de la fereastra lui Conor avea să prindă viață și ..glas. Îi prevestește că îl va vizita de trei ori, de fiecare dată spunându-i o altă poveste, iar în cea de-a patra vizită va fi rândul lui Conor să să-și spună povestea și adevărul. Pentru a afla poveștile pline de tâlc ale copacului monstru (Liam Neeson), dar și legătura cu mama lui Conor, eu vă invit să mergeți să vedeți acest film.

2

Poveștile spuse de monstru sunt cu subînțeles și pline de semnificații. Ele transmit un mesaj puternic și încearcă să-l facă pe Conor să accepte mai ușor situația mamei. Sunt de asemenea ilustrate foarte frumos. Este într-adevăr un film emoționant și dureros, dar îmbrăcat metaforic foarte frumos. Lewis MacDougall nu a avut un rol tocmai ușor, a transmis sentimente puternice, s-a contopit cu personajul după părerea mea. În concluzie vă recomand acest film, pentru a vedea cum simte un copil teama că-și va pierde mama.

_MG_1992.CR2

Filmul are premiera pe 24 februarie și este distribuit de Freeman Entertainment.