Recenzie: Pasagerii (Passengers)

3

Pasagerii este un film cu o idee mai mult decât interesantă, o idee care m-a atras foarte tare. Este un film care are la propriu 3 personaje plus un android și care te face să îți pui imaginația la treabă. Este un SF care, după părerea mea, ar putea ajunge cândva realitate. Mai multe vă povestesc în recenzie.

Filmul se deschide cu imaginea unei nave spațiale, Avalon, care călătorea în spațiu. Care era destinația acesteia? O nouă planetă numită Homestead II, unde puteai avea partea de un nou început. Vedeți voi, exista această companie care oferea posibilitatea oamenilor să migreze pe o altă planetă, mai curată, mai puțin aglomerată. Firește, serviciul era foarte scump, iar doar cei bogați îl puteau accesa. Iată astfel se întreptau cei aproape 5000 de pasageri.

4

Călătoria spre Homestead II avea să dureze în jur de 120 de ani și probabil vă întrebați, cum ai fi putut supraviețuii unei astfel de călătorii fără să mori de bătrânețe. Simplu, toți erau puși într-o stare de hibernare în niște capsule programate să îi trezească cu doar 4 luni înainte de destinație. Foarte ingenios, nu-i așa? La bordul Avalon erau 5000 de capsule cu pasageri și în jur de 200 și ceva de membri ai echipajului. Ce credeți că se întâmplă?

În urma unei defecțiuni una din capsule se activează și îl trezește pe unul din pasageri,  inginerul James Preston (Chris Pratt). Nu ar fi fost o problemă dacă se trezea, să zicem, cu numai o lună două înainte de destinație. Din păcate tânărul James se trezește cu 90 de ani înainte, astfel șansele sale de a mai trăi până pe Homestead II erau nule.

5

A încercat timp de 1 an de zile să găsească o soluție, să facă ceva pentru a se pune din nou într-o stare de hibernare – totul fără succes. Membrii echipajului erau într-o cameră separată, pe care nu o putea accesa, astfel James era sortit pieirii, într-o singurătate apăsătoare. Singurul său companion era barmanul Arthur (Michael Sheen), un android ce stătea la dispoziția tuturor pasagerilor până la destinație. Ar fi înnebunit de solitudine, cu siguranță, asta dacă nu apărea în scenă Aurora Lane (Jennifer Lawrence), o scriitoare din New York. Cum a apărut ea în această discuție, dar și ce vor face amândoi în situația dată, vă invit să aflați mergând la cinema.

2

Filmul are o idee genială după părerea mea. Un SF care deschide puțin orizonutul și te facă se te gândești cum ar fi dacă, într-o bună zi, omenirea chiar ar fi capabilă de astfel de lucruri. Firește, soarta lui James este una tragică, decizia sa a fost cumva justificată într-un astfel de context. Cu toate acestea finalul nu m-a dat pe spate, aș fi vrut să se joace cu imaginația mult mai mult, aveau cadrul necesar. Nu am ce să zic prea multe, mergeți să vedeți acest film și lăsați-vă imaginația să lucreze. Sunt curios ce ați fi făcut voi în locul lui James?

1

Filmul are premiera pe 23 decembrie și este distribuit de InterComFilm.