Recenzie: Demonul (Incarnate)

3

Demonul ne propune o variantă inversă de exorcizare. O sa vedeți mai tarziu la ce mă refer exact, idee este că împătimiții de gen se pot „delecta” cu o porție de horror. Zic doar o porție pentru că nu m-a speriat chiar atât de tare. Are doar câteva scene, în rest este mai mult acțiune. Să lăsăm vorba și să trecem la recenzie, așadar.

În scena de deschidere ne este prezentată o familie monoparentală. Băiatul, Cameron (David Mazouz), și mama acestuia (Carice van Houten). Cei doi pregătesc cina și se bucură de timpul împreună. Aflăm că tatăl lui Cameron era ținut departe de acesta de către mamă. Se pare că nu era tocmai un tată model, iar mama lui prefera să-l știe departe. Acest lucru l-a afectat, firește, pe Cameron, care ar fi vrut să fie alături și de tatăl său. Toate ca toate, dar în toiul nopții Cameron este posedat de o entitate.

1

Expert în exorcizarea, pardon, evacuarea unor astfel de paraziți, era doctorul Seth Ember (Aaron Eckhart). Metoda lui nu se baza pe exorcizarea clasică – extragerea demonului din exterior, ci prin evacuarea acestuia din interiorul victimei. Cu alte cuvinte, Ember se punea într-o stare de comă ce îi permitea să intre în mintea celui posedat. Aparent victima era într-o stare de somn și experimenta o iluzie creată de acel demon.

Doctorul Ember va fi chemat de către Biserică să rezolve și acest caz al copilului. Pentru că nu se credea pe sine un exorcist și pentru că nu voia să aibă de-a face cu Biserica, Ember este tentat să refuze. Ce îl face să accepte totuși? Eu vă propun să aflați asta, precum și dacă băiatul va fi salvat, mergând la cinema.

4

Filmul își propune să ne sperie încă de pe la început, are o scena destul de „tăioasă”. Ne-am fi așteptat să continue în același stil, însă scenele horror sunt destul de rare. Ne captivează mai mult prin acțiunea în sine și suspans. Ne ține cu sufletul la gură Ember și metodele lui de evacuare a parazitului să zicem așa. În concluzie este un film ușor, poate fi văzut fără probleme și de cei care poate nu tolerează un nivel ridicat de horror.

5

Filmul are premiera pe 09 decembrie și este distribuit de InterComFilm.

Reclame