Recenzie: Aliatul (Allied)

5

Filmul din această seară m-a surprins, chiar foarte plăcut. Nu-l mai văzusem de ceva vreme pe Brad Pitt în acțiune, „ca pe vremuri” așa că am zis să văd primul film cu el fără Angelina după despărțire. A avut o altă parteneră pe măsură, nu vă faceți griji. Una peste alta, filmul a fost bun, povestea interesantă deși ușor predictibilă pe alocuri, iar cele două ore au trecut pe nesimțite. Nu mai lungesc vorba și trec la recenzie.

În timpul celui de-al doilea Război Mondial, pe când trupele naziste puseseră stăpânire pe Casablanca, un agent britanic, pe nume Max Vatan (Brad Pitt), încearcă să se infiltrese chiar în inima inamicilor. Este ajutat de un alt spion despre care nu știa mai nimic, Marianne Beauséjour (Marion Cotillard), care pregătise foarte bine terenul pentru venirea lui. Povestea lor era simplă: Max, soțul lui Marianne, venise tocmai din Paris pentru a-și petrece concediul cu scumpa lui soție pe care nu o mai văzuse de foarte mult timp. Marianne le povestise multe despre Max prietenilor ei cu influență în societate.

4

Vedeți voi, planul era sa-i facă rost și lui de o invitație la petrecerea Ambasadorului german. Motivul? Cred că ați intuit deja și vă mai spun că au scăpat amandoi cu viață. Ce vreau să vă spun însă, este faptul că, asta nu reprezintă nici jumătate din povestea noastră, căci cei doi vor ajunge chiar să se căsătorească și să-și întemeieze o familie înapoi la Londra. Ce te faci când ești chemat să ți se spună că soția ta ar putea fi un spion german și ești pus în fața unei decizii grele: să crezi serviciile secrete sau iubirea pură a soției tale? Eu zic să aflați cum a reacționat Max, mergând la cinema.

3

Un film în care am avut puțin suspans, ceva acțiune presărată și, desigur, iubire și emoție. Situația în care a fost pus Max nu este una deloc ușoară, chiar dureroasă de-a dreptul. Poți oare să-ți contești soția, cea care ți-a dăruit un copil și cu care ai trăit un an în armonie? Nu este deloc ușor sentimentul pe care l-a trăit Max. Dacă Marianne a fost un spion german sau nu, asta veți afla când mergeți la film. Cei doi au jucat frumos, un cuplu reușit aș zice eu. În film veți avea ocazia să-l auziți pe Brad Pitt vorbind în franceză, cu un accent de „francez din Quebec”. În concluzie, vă recomand acest film, mie unul mi-a întrecut așteptările.

2

Filmul are premiera pe 02 decembrie și este distribuit de Ro Image.