Recenzie: Ouija – Origin of Evil

2

Aseară am văzut un film de groază, că nu mai văzusem de ceva timp și am zic ca e cazul să mă mai delectez cu nițcaiva horror. Filmul are drept bază un joc de spiritism popular pe vremuri: Ouija. Era o tăbliță din aceea cu litere pe care plimbai o placă de lemn și astfel formai cuvinte răspunsuri la întrebările tale. Destul de interesant nu? Dar ce zici când acea placă de lemn începe să se miște singură pe table? Eu zic să aflăm în recenzia ce urmează.

Alice Zander (Elizabeth Reaser) era o mamă singură cu două fete care se ocupa cu spiritismul. Așa cum mulți susțin, Alice practica o înșelătorie și profita, oarecum, de pe urma suferinței unor oameni. Avea destula tehnică n-ai ce zice. Era, desigur, ajutată și de fetele ei Paulina (Annalise Basso) și Doris (Lulu Wilson). Folosea un sistem complex, de la lumânări care se stingeau „singure”, până la siluete în încăpere care mimau spiritul răposatului. Oamenii credeau și pe bună dreptate, totul părea foarte autentic.

3

Acum, să nu le judecați prea aspru pe săracele fete. Vedeți voi, tatăl lor murise într-un accident de mașină și le lăsase fără mai nimic. Facturile tot veneau și se adunau, iar Alice găsise acest șiretlic pentru a mai câștiga ceva bănuți. Cu toate acestea „spectacolul” trebuia  îmbunătățit așa că, la sugestia lui Pauline, Alice cumpără un joc Ouija. Stă vreme bună să-l meșterească pentru a-l putea folosi cu clienții, însă când ajunge Doris de la școală se întâmplă ceva ciudat. Destul de ciudat încât … eh, mai bine vă las pe voi să aflați mergând la cinema. Cert estă că, ironic, Alice va vedea că spiritismul poate fi mai mult decât înșelătorie.

4

Un film de groază care, culmea, m-a făcut să râd. Dar nu de la scene, să ne înțelegem, ci de la reacțiile simpatice de teamă pe care le-a produs. Despre partea de speriat, zic că a avut câteva momente interesante care, pe mine unul, m-au făcut să tresar de pe scaun. Tematica folosită este deja clasică, un corp este posedat de un spirit care nu-și găsește liniștea. Probabil ați intuit deja, sau dacă nu, mic spoiler, corpul posedat va fi cel al lui Doris. Fetița a jucat foarte simpatic, a creat un contrast între inocența ei și răutatea spiritului care o poseda. În concluzie este un horror ușor, care se poate vedea cu ușurință și de cei mai slabi cu inima.

5

Filmul are premiera pe 28 octombrie și este distribuit de Ro Image.