Recenzie: Jack Reacher – Să nu te întorci niciodată (Never Go Back)

1

Ieri seară am văzut un film de acțiune, o acțiune cum de mult nu am mai văzut. Protagonistul a fost nimeni altul decât Tom Cruise, cel care de data aceasta nu a avut o misiune imposibilă de rezolvat, dar care ne-a oferit scene ample de bătaie. Parcă îmi era dor de un astfel de film și, pe bună dreptate, fără să-mi fi dat seama. Pe măsură ce mă uitam îmi creștea adrenalina și așteptam următoarea scenă intensă. Fără alte vorbe, să trecem la recenzie.

Domnul Jack Reacher (Tom Cruise), sau mai bine zis, maiorul Jack Reacher, ne deschide prima secvență a filmului. Drept vorbind și așa cum ne amintește dumnealui de fiecare data când are ocazia, fostul maior se afla într-un bar după ce bătuse mai mulți „nevinovați”. În momentul când vine poliția să-l aresteze face o previziune pe care cei doi ofițeri o iau în derâdere. Ciudat sau nu, se adeverește și odată cu asta aflăm mai multe informații despre personajul nostru misterios. Se părea că Jack Reacher fusese maior în poliția militară și că plecase într-o bună zi fără vreun motiv. Acum a fost ajutat de actualul maior, Turner (Cobie Smulders), la un caz de trafic de persoane.

3

Toate bune până aici și asta până în momentul în care se decide să plece la D.C să-i facă o vizită de curtoazie maiorului Turner. Când ajunge la unitate constată cu stupoare că locul maiorului era ocupat de un interimar. De ce? Pentru că Turner a fost acuzată de spionaj și băgată la închisoare. Și de aici totul devine interesant. Reacher încearcă să afle ce s-a întâmplat cu adevărat, asta în condițiile în care niște indivizi îi urmăreau fiecare mișcare. Ce lecție le-a dat celor doi, dar și în ce s-a băgat fostul maior, eu vă invit să aflați mergând la cinema. Vă spun că acesta e doar începutul unei curse nebune de „vânătoare”.

2

Un film cu potențial, are scene multiple de acțiune care pe mine unul m-au atras. Aveam nevoie de un astfel de film și a mers de minune. Într-adevăr, Jack Reacher este aproape invincibil, foarte bine pregătit, cu simțuri ascuțite și cu o intuiție ceva de speriat, iar toate acestea îl pot discredita puțin, dar una peste alta acțiunea a primat în acest film. Tom Cruise este deja un expert în astfel de filme și îl prinde acest tip de rol. Face pereche aici cu Cobie Smulders pe care eu o cunosc din serialul How I met your mother și pot spune că au făcut echipă bună. Și ea a mai cochetat cu un rol de tough girl în Avengers. În concluzie, dacă aveți poftă de un film de acțiune bun, vă recomand Jack Reacher: Să nu te întorci niciodată.

jack-reacher-never-go-back-385409l

Filmul are premiera pe 21 octombrie și este distribuit de Ro Image.