Recenzie: Ben-Hur

1

S-au făcut câteva ecranizări cu Ben-Hur, prima datează încă de prin anul 1959 când rolul principal îl avea Charlton Heston. De atunci s-au mai făcut câteva, una chiar în 2010 și care îl are ca protagonist pe Joseph Morgan, un actor foarte îndrăgit de mine. Problema la mine a fost că eu nu am auzit de niciuna din toate aceste ecranizări, pentru că, implicit, nu auzisem niciodată de Ben-Hur și cine ar putea fi acesta. Anul acesta am aflat prima dată dintr-un trailer și mi-a atras atenția. Semăna puțin cu ceva a Gladiatorul, dar nu îmi dădeam seama exact dacă se luptau sau nu într-o arenă. Acum am văzut filmul și vreau să vă împărtășesc și voua impresiile mele în recenzia ce urmează.

Se pare că acest Ben-Hur era un prinț al Ierusalimului în perioada când romanii erau în expansiune. Acesta avea un frate adoptat care, întâmplarea face, era roman. Au trăit fericiți ca frații mulți ani, erau buni prieteni, dar și foarte competitivi. Se întreceau cu caii pentru a-și demonstra care e cel mai bun. Într-una din zile, după o cursă nebună, Judah Ben-Hur (Jack Huston) este rănit, iar fratele său, Messala (Toby Kebbell), îl va ajuta să ajungă acasă. Nu era rău Messala, dar era privit ca un străin, în special de mama lor.

3

După acea întâmplare, Messala decidă să plece și să se înroleze în armata romană. Deși Judah s-a rugat de el să rămâne, acesta a plecat printre ai lui. Ani de zile nu a mai fost văzut și nici nu a răspuns scrisorilor trimise de Judah. Dar într-o zi, atunci când se aștepta mai puțin, Judah este chemat de romani la apel. Nu era nimeni altcineva decât Messala, care reușise să obțină funcție în armata romană și deci, un statut. S-a întors pentru a-i asigura trecerea în siguranță a prefectului Pilat (Pilou Asbæk) și a legiunii acestuia, prin Ierusalim. În acele vremuri, zeloții se revoltaseră împotriva romanilor care le luaseră libertatea. Pentru a afla ce s-a întâmplat la trecerea lui Pilat prin oraș, cum a fost implicat Judah, dar și ce s-a întâmplat cu acesta și familia lui, eu vă invit să mergeți la cinema. Lucrurile vor lua o întorsătură și deloc în favoarea lui Judah, care va plăti un mare preț.

2

Filmul ne prezintă povestea prințului iudeu Ben-Hur care va fi nevoit să îndure umilința și asuprirea pentru bunătatea de care a dat dovadă. Este un film în care se pune în evidență iubirea de aproape, întrucât acțiunea se petrece în perioada când Iisus Hristos propovăduia cuvântul Domnului. Această variantă a lui 2016 este ecranizată și în format 3D IMAX, iar acest lucru ajută și mai mult scena cursei cu carele, îi dă mai mult puls. Este o poveste emoționantă, care se concentrează în definitiv, pe iubirea dintre frați. Vă mai spun doar că joacă și Morgan Freeman (un rol care-i vine mănușă) și cu asta vă invit să vedeți acest film. Vizionare plăcută!

4

Filmul are premiera pe 19 august și este distribuit de Forum Film.